Eindelijk vakantie!! - Reisverslag uit La Serena, Chili van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Eindelijk vakantie!! - Reisverslag uit La Serena, Chili van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Eindelijk vakantie!!

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Januari 2011 | Chili, La Serena

15 januari
We komen aan in Chili.
Echt een wereld van verschil in vergelijking met Peru en Bolivia!
Chili:
- sneller internet
- woenstijnachtig in San Pedro de Atacama
- Strand in La Serena
- gewone onderbroeken
- hele mooie, luxe bussen
- grote supermarkten
- onverstaanbaar Spaans, zelfs onze Spaans sprekende vrienden verstaan ze niet!

Vooral het feit dat het hier zomer is geeft ons een enorm vakantie gevoel.
We blijven 2 dagen in San Pedro de Atacama en reizen dan naar La Serena om daar aan het strand te liggen. Wat een heerlijk vakantie gevoel geeft.
Reizen in naast dat je niet hoeft te werken ook best inspannend. Elke avond kijken waar je slaapt, wat je waar eet en de reis verder plannen, bustickets regelen enz enz enz.

Nu we hier lekker vakantie aan het vieren zijn en alleen maar hoeven te bepalen wanneer we naar het strand of de supermarkt lopen is heerlijk!

Richting San Pedro de Atacama hebben we in de bus Joost en Becky leren kennen. Joost (27) komt uit Nederland en Becky (22) uit Groot-Britannie. Samen met onze Braziliaanse vrienden eten we die avond met zijn zevenen. Erg gezellig, helemaal omdat het begrip "happy hour" niet echt letterlijk wordt genomen en de hele avond duurt!
We gaan aan de Pisco Sour, ook hier in Chili het nationale drankje!
De Brazilianen haken helaas na de maaltijd af maar samen met Joost en Becky nemen we nog een afzakkertje (lees een stuk of 4 cocktails).

Het klikt goed dus spreken we de volgende dag weer af om samen naar een zwembad te fietsen. Het zwembad ligt zo'n 4 kilometer buiten het stadje. Het is een aparte gewaarwording want er zwemmen alleen maar Chilenen en het is een beetje smoetzich... Maar des al niet te min brengt het verkoeling en daar ging het uiteindelijk om. Thuis nemen we een heerlijk warme douche in ons fijne hostel, ook de hostels zijn in Chili een stuk beter!

18 januari
De volgende dag nemen we de bus richting La Serena en Joost heeft besloten om met ons mee te reizen naar het strand.
Ook in La Serena vinden we een heerlijk hostel met keukentje. En nadat we de grote supermarkt hier hebben ontdekt koken we al lekker 3 avonden voor onzelf! Lekker veel groenten en fruit!
Het strand is prima, eigenlijk niet veel bijzonders behalve dat het bijna 3 kwartier lopen is. De zee echter is fantastisch! Heerlijke golven om uren in te spelen! De zee maakt de 3 kwartier lopen zeker waard!!

Morgen reizen we weer verder, maar wel na nog 1 keer te gaan zwemmen in de geweldige Pacific Ocean!
We gaan werderom in een luxe bus richting Pucon, een plek waar het mogelijk is om allerlei activiteiten te gaan doen. We gaan daar bepalen welke dat voor ons gaan worden!

Liefz Marcel en Marije

• 20 Januari 2011 - 20:58

Kelly:

hey, als eerste een reactie! Je mag ons best jaloers maken hoor! Schrijven dat je nu pas echt vakantie hebben, terwijl jullie als ECHT bijna twee maanden weg zijn en wij sneeuw, regen en kou hebben moeten trotseren. Vandaag was het wel lekker, maar om nou meteen te gaan zwemmen?!
    Ja dat je het lekker vindt om echte onderbroeken aan te hebben, cocktails en drinkmaatjes. Ja das echt vakantie! Nog een dikke maand genieten! Hmmm, pff dan weer carnaval! Lieve groet Kel

• 20 Januari 2011 - 21:00

Irene:

heerlijk te lezen dat jullie zo genieten! vanuit noordwijk dikke x

• 20 Januari 2011 - 21:01

Nolleke:

Wat een luxe na de eenvoud in de vorige landen. Geniet er maar even lekker van. Jullie hebben het verdiend. Hoe heet het geld in Chili?

• 20 Januari 2011 - 21:57

Hilda , P En M:

Ola!
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk; strand, hoge golven nou dan ben ik al gelukkig!!!
    Mucho groetos en kussos.
    HPM

• 20 Januari 2011 - 22:20

Dennis:

jullie jatten ook echt overal fietsen he?

• 20 Januari 2011 - 22:25

Marij:

Heerlijk,dit is geweldig,dit voelt goed om jullie zo te zien genieten samen met andere actieve jonge mensen met dezelfde reisideeën.
    Be careful...we love jou...Marcel kent deze kreet nog wel,denk ik.
    Dikke kus.

• 20 Januari 2011 - 22:43

Margo:

Klinkt wel allemaal erg vervelend maar blijf er van genieten voor je het weet moet je hier weer gewoon doen

• 20 Januari 2011 - 23:17

Noukske:

super gaaf!! geniet er lekker van:D

kus nouk

• 21 Januari 2011 - 08:51

Eva:

Ik zeg: reunie met Joost in Nederland, en dan kom ik er wel gezellig bijzitten ;)

Klinkt heerlijk! Ik begin af te tellen bij Antonius. Nog maar 15 dagen werken in ruim een maand... Ik voel dus een klein beetje met jullie vakantie mee :D

KUZ!

• 21 Januari 2011 - 12:09

Lonneke:

Nou geniet maar lekker van dat warme weer enne stop die zon ook ff in je rugzak want dan kunnen wij daar over een maandje ook weer van genieten want hier in NL is het nog steeds afzien met het weer :S Nou zwem ze! enne geniet nog lekker van de rest van jullie reis!

• 21 Januari 2011 - 21:27

Anne-Marie En Rene:

Hey globetrotters!

Wij zijn inmiddels weer thuis, snik...
    Maar nu gaan we met volle teugen genieten van jullie verhalen!

En wat betreft het geld: veul geld vur weinig! -:)

Adios y hasta luego,
    René en Anne-Marie