Terra del Fuego - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Terra del Fuego - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Terra del Fuego

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 Februari 2011 | Argentinië, Ushuaia

Alweer een berichtje!
We typen het maar gelijk want we zitten in een hostel met erg fijn internet en hele fijn computers, wat een verademing!!

Gister zijn we van Punta Arenas met de bus naar Ushuaia gereisd. Dat is de zuidelijkste stad op aarde en ligt op Vuurland, Terra del Fuego.

Wanneer we Vuurland oprijden lijkt het in eerste instantie of er niets aan de natuur verandert, maar nog geen 15 minuten later blijkt dat anders.
We worden weer omgeven door bergen met sneeuw. Mooie dalen en meren. Voor ons wederom geserveerd met een mooie regenboog.

Vandaag hebben we door het nationale park van Terra del Fuego gelopen. Daar kan je een mooie stempel halen voor in je paspoort en als de man ziet dat het een Nederlands paspoort is dan zet hij ook nog de stempel "we love Maxima". Geweldig toch?!

Door het park hebben we een korte wandeling gemaakt van 10 km, dit om het wandelen af te leren!

Iets waarover we nog niets geschreven hebben, maar wel een groot deel uitmaakt van onze Argentinië experience is het eten.
En dan niet zomaar het eten, maar de Argentijnse biefstukken!
Die zijn echt geweldig, heerlijk, onbeschrijfelijk, alsof ze de koe achter het restaurant hebben staan slachten zo vers! Vol smaak op een goede en grote grill klaargemaakt!
Hier zullen we ook in Buenos Aires nog wel een keer van gaan genieten.

In Ushuaia, waar we nu zijn, staat nog een ander geweldig gerecht op de kaart; THE DEADLIEST CATCH -> KING CRAB.
En die is lekker!!! Ook super vers, en zoveel krab! Mjammie!

Morgen vliegen naar Buenos Aires voor een laatste weekje in de zon (we willen natuurlijk mooi bruin thuis komen).

Liefz Marcel en Marije

  • 16 Februari 2011 - 23:31

    Nolleke:

    Tjonge wat een reis, ik ga het nu ook nog even op google earth nakijken, die zuidelijkste stad.
    Goede vlucht en plezier in B.A.
    Kus

  • 17 Februari 2011 - 05:02

    JanfolkerT:

    Wat ziet dat er allemaal ververvelnd uit, zeg. Goede vlucht en veel plezier in de stad. Geniet nog maar even. Tot volgende week. Liefs, pap

  • 17 Februari 2011 - 08:47

    Margo:

    Gister na jullie bericht een keer nog eens alle foto s bekeken in jullie fotoboek geweldig wat jullie allemaal gezien hebben geniet van volgende week en tot op de afdeling

  • 17 Februari 2011 - 09:35

    Jos & Marij:

    Jullie zien er vrolijk en ontspannen uit, eten overduidelijk gevarieerd en heerlijk, genieten nog van natuur en cultuur, wat wil een mens nog meer? De komende week lekker de zon opzoeken en een beetje luieren, dat is een prima afsluiting van een bijzondere reis. Jullie trip door Zuid-Amerika begon in de stad Lima en eindigt in de stad Buenos Aires, de cirkel is rond!
    Be careful, we love you.

  • 17 Februari 2011 - 11:25

    Anne-Marie:

    Als ik jullie verhalen zo lees dan gaat mijn herinnering gelijk een paar weken terug! Het vlees was inderdaad lekker maar ook heel erg veel altijd! En wat was de Kingcrab lekker! Het water loopt me weer in de mond!:-)
    Als ik terugdenk aan Terra del Fuego dan denk ik vooral aan boomstronken...

    Geniet nog lekker van de laatste week!
    Ik zou willen dat ik kon ruilen!!!

    Adios y hasta luego,
    Anne-Marie

  • 17 Februari 2011 - 12:57

    Lonneke:

    Nou geniet lekker van de biefstuk en de zon, want jullie zullen wel moeten bijkomen van zo'n vakantie! Dus ontspan en relax het laaste weekje flink want voor je het weet zijn jullie gewoon weer terug op nederlandse bodem!

  • 17 Februari 2011 - 18:08

    Eva:

    Mijn oog valt eerst op de biefstuk. Waar ik direct trek in krijg.... Maar wat ik nog mooier vind aan die foto is dat Marcel een tshirt met leuke opdruk heeft!!!
    Die waren toch allemaal het illegale circuit ingejat?! Maar hij heeft er dus weer één te pakken kunnen krijgen :D
    Mooi zo! Alles weer zoals het hoort :D

    KUZ

  • 17 Februari 2011 - 18:30

    Marleen:

    Geniet lekker van jullie laatste weekje!! Ik zal de verhalen missen. Als je (Marije) weer gewend bent aan de nederlandse cultuur, dan maar weer eens bijkletsen! xxx

  • 19 Februari 2011 - 11:50

    Linda Knoop:

    Geniet er nog lekker even van want voor je het weet ben je weer terug!!!
    X

  • 19 Februari 2011 - 20:01

    Nicole (seh):

    Het blijven steeds leuke verhalen en nog mooiere foto's. Het is toch echt een geweldig reis die jullie aan het maken zijn. Maar ik lees dat je nog een weekje onderweg bent. Dus het einde nadert. Geniet nog van deze laatste week en verwen jullie nog maar lekker met de lekkere biefstukken daar.

    Groetjes Nicole

    p.s. ik heb misschien nog een klein verzoekje. Mijn dochter spaart koelkastmagneetjes uit verschillende landen. Als jullie toevallig volgende week tijdens het relaxen zo'n magneetje tegen komen, zou ik het leuk vinden als je er eentje mee zou brengen. Niet teveel moeite voor doen hoor.

  • 20 Februari 2011 - 23:33

    Ingrid:

    Whauw da's nog eens een biefstukje!
    Ik ben alvast onder de zonnebank geweest om het verschil met jullie bij terugkomst niet te groot te maken!
    Veel plezier met jullie laatste vacantie dagen.

  • 22 Februari 2011 - 16:35

    Betty En Alexander:

    Hoe zal het vlees en de krab in Nederland smaken over enkele dagen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Een mooie plek om mijn reisverhalen te verzamelen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het erg leuk is om het later allemaal terug te lezen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 93101

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 14 Februari 2013

Beijing - Vught met de trein

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Kenia & Tanzania Eva&Marije

09 November 2011 - 24 November 2011

Cuba Marcel&Marije

02 December 2010 - 25 Februari 2011

Peru Bolivia Chili Argentinie Marcel&Marije

29 November 2007 - 31 December 2008

Suriname Eva&Marije

Landen bezocht: