Cerro Torre en Fitz Roy - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Cerro Torre en Fitz Roy - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Cerro Torre en Fitz Roy

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 Februari 2011 | Argentinië, El Chaltén

Nadat wij op 1 februari van Bariloche naar El Calafate zijn gevlogen is onze vakantie wel een beetje veranderd.
Het is druk in het zuiden van Patagonie omdat het hier vakantie is. Er zijn dus veel mensen op reis wat betekend dat veel hostels vol zitten en we dus vooruit moeten plannen.
Wij waren hier door de reisboeken netjes van op de hoogte, dus hebben wij vanaf nu onze hele reisplanning gemaakt. Dat betekent dat alle hostels, boten, bussen en vliegtuigen zijn geboekt.
Een vervelend werkje, maar nu het klaar is en alles vast staat ook fijn om niet meer over na te hoeven denken!

Daarnaast hebben wij ons een beetje verkeken op hoe mooi en gaaf Patagonie is. Dus moeten we een beetje ¨haasten¨, althans onze planning is vrij strak...

Van 4 t/m 6 februari hebben we in het dorpje El Chalten gezeten, een klein dorpje dat pas vanaf 1985 bestaat en volledig door toeristme is ontstaan.
Vanuit het dorpje kun je prachtige wandelingen maken in een bergzaam gebied. Zonder gids want alle paden staan netjes aangeven en bij aankomst in het Nationaal Park krijg je een kaart met routes.

Wij hebben drie wandelingen gemaakt, de eerste dag een korte naar een waterval. De tweede en derde dag hebben we meer kilometers gevroten. Voor het verhaal een stuk of 157, maar in het echt 25 en 20 kilometer. Alsnog best wat, want het is door de bergen, dus met mooie hoogteverschillen.
Door de heuvels loop je richting twee mooie bergtoppen, de Cerro Torre (een heel moeilijk beklimbare berg, maar onze gletsjergids uit het vorige verhaal heeft m beklommen!!) en naar Fitz Roy. Beide weer omgeven door gletsjers. Een plaatje!

Met het weer hebben we heel veel geluk gehad, mooi en droog.
We genieten echt van deze prachtige omgeving!

Liefz Marcel en Marije

• 08 Februari 2011 - 07:46

Nolleke:

Gisteren nog even met je gesproken, Marije. Straks weer op pad voor 5 dagen wandelingen. Als het net zo mooi is als de foto's bij dit verslag, dan wordt het weer volop genieten.
    Hugs and kisses
    Nolleke

• 08 Februari 2011 - 09:01

Jos & Marij:

Het is inderdaad een prachtig gebied, dat Patagonië, waar je dus ook geweldige foto's kunt maken. Dat lukt jullie regelmatig, en er zitten vaak ook geinige foto's bij, zoals die in het zoutmeer, de "schaduwfoto" en veel meer.
    Toch fijn als je allebei liefhebber van Nutella bent .....
    Nog veel wandel- en ander plezier gewenst. Be careful - we love you!

• 08 Februari 2011 - 10:47

Margo:

Leuk die foto s in de schaduw hebben jullie ook nog een paar dagen rust of gaat het maar door tot jullie naar huis gaan groetjes

• 08 Februari 2011 - 13:09

Mary Brusselers:

Waw ook de laatste weken worden nog echt spectaculair! Jowen leest inmiddels ook mee op je site en is helemaal weg van al het moois wat je gezien en gedaan hebt.
    Komend weekend ga ik het filmpje bekijken want youtube dat is echt iets teveel gevraagd voor het netwerk van Same hahaha. Ben al lang blij dat ik je site kan bijlezen!
    Geniet van Patagonie!

• 08 Februari 2011 - 18:38

Anne-mieke:

wow mooie schaduwfoto,
    doet me beetje aan lucky luck denken
    veel plezier nog en GENIET!!!!