I pity the fool! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu I pity the fool! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

I pity the fool!

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Dat zei BA vroeger altijd over mensen die hem niet zinden. Hier echter een heel andere BA en daar hebben wij het prima naar onze zin!

Buenos Aires (of BA zoals vooral Engelsen het graag zeggen) is een heerlijke stad. In de wijk Palermo, waar wij (niet zo) toevallig zitten, kun je heerlijk uit eten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de steak uit ons eerdere verhaal, maar je kunt hier van alles krijgen en het is allemaal van zeer goede kwaliteit.

Palermo is, samen met de wijk Recoletta waar Maxima opgroeide, de `hippe´ kant van de stad en je kunt er prima shoppen in de vele leuke en vaak bijzondere winkeltjes. We hebben ons beide laten verleiden tot het kopen van wat mooi Argentijns leer.

Verder zijn we in Recoletta naar de begraafplaats geweest en dit was echt heel mooi. Vreemd genoeg staan op deze begraafplaats de mooiste (mini-) gebouwen van Buenos Aires. Het zijn namelijk vrijwel alleen maar familiegraven die opgezet zijn als kleine gebouwtjes met de doodskisten los erin. Heel bijzonder om te zien. We eten en merchandizen bij het Hard Rock Cafe Buenos Aires!
Verder zijn we nog in het megatoeristische La Boca geweest, een oude arbeiderswijk waar ze vroeger de huisjes in allerlei kleuren schilderden. Leuk om te zien, maar echt véél te toeristisch. Na de ¨been there, done that¨ foto´s zijn we dus maar snel met de bus richting het centrum van BA gereden.
Het centrum is zoals elk centrum in een grote stad, grote gebouwen bezet door banken. Ook de straat waar we ¨echt moeten shoppen¨ (Florida) valt een beetje tegen, het is net de Kalverstraat op koninginnedag! ZO DRUK!
Na een tip vanaf de Lonely Planet-twitter zoeken we nog wel even naar een ander bijzonder gebouw. De mooiste boekwinkel van de wereld! En hij is mooi! Een enorme boekwinkel in een oud pand dat ooit een theater was. Het laat ons de drukke toeristische plekken helemaal vergeten, een mooie afsluiter van een dag BA.

De laatste dagen vermaken we ons prima op het dakterras met zwembad en een boek. We willen wel een beetje uitgerust thuis komen!

Liefz Marije en Marcel

• 23 Februari 2011 - 19:09

Ton Pulles:

Jullie laatste verslag denk ik. Ik heb genoten van jullie leuke verhalen, foto's en filmpjes. Wat hebben jullie veel meegemaakt. Fantastisch lijkt me.
    Nog even en dan zien we je weer op het werk Marije. Ongetwijfeld heb je ons dan ook nog veel mooie verhalen te vertellen.

• 23 Februari 2011 - 19:22

Kelly:

Wat? Sushi eten zonder ons? Nou, jullie hebben wel meer dingen gedaan die wij de afgelopen maanden zeker niet hebben gedaan! Smikkel en geniet maar lekker en dan hoeven jullie nog maar 1 ding te doen en dat is veilig thuiskomen; goede reis en tot zaterdag! Groet Kel

• 23 Februari 2011 - 19:52

Margo:

Leuk om te horen dat jullie uitgerust thuis willen komen maar dan komt de carnaval en dan ben je toch weer moe geniet nog even en inderdaad tot volgende week

• 23 Februari 2011 - 20:41

Nolleke:

Het laatste verslag neem ik aan. We zijn hier al aan het aftellen hoor.
    Ik heb met JanfolkerT vanavond heerlijk gegeten in Het Prentenkabinet. We hadden tenslotte iets te vieren. En Eva was met collega's aan het eten als haar afscheid. En jullie een laatste maaltijd in BA. Kortom, iedereen lekker uit eten. Ik heb van de Filippo-foto meteen achtergrondfoto gemaakt op mijn pc. Tot vrijdagavond. dikke kus en goede reis! xxxx

• 23 Februari 2011 - 22:34

Mandy :

Inderdaad wat sushi zonder ons?????? Ziet er heerlijk uit, hoor ;-) In nederland ook maar weer snel wat plannen, X

• 23 Februari 2011 - 22:59

Linda Knoop:

geniet er nog even lekker van... ik heb iig genoten van julllie verhalen laat staan wat jullie daar "real live" hebben genoten! goede reis terug!

• 23 Februari 2011 - 23:17

Wil:

hei jullie wat een ervaring op de voet gevolgd en bijna een tikkeltje jaloers
    kom veilig thuis en we beppen bij
    groetjes en liefs wil

• 23 Februari 2011 - 23:29

Ingrid:

Jeetje zeg; wat gaan 3 maanden toch snel voorbij!
    Geniet nog maar lekker van je laatste uurtjes en een hele goede terugreis toegewenst.
    Ik kijk al uit om je volgende week weer te zien.
    X

• 23 Februari 2011 - 23:32

Miranda:

Zwem ze, geniet van de zon, van het eten en vooral van elkaar! Goede terugreis!

• 24 Februari 2011 - 07:27

Eva:

Leuk om de foto's te zien bij de dagelijkse smsjes :)
    Enne, straks, nog heeeeel even, dan kan ik jullie weer vasthouden!! Jeeeeeh!

Goede reis! KUZ

• 24 Februari 2011 - 07:48

Dennis:

Het stopt pas op Schiphol, blijft genieten en beleven...

• 24 Februari 2011 - 11:49

Tamaar:

Ahhh, Bijna thuis!! Heb genoten van alle verhalen en ben nieuwsgierig naar nog meer verhalen! Dikke kus

• 24 Februari 2011 - 12:50

Hilda , P En M:

Nog maar 1 nachtje en dan weer in het oude vertrouwde Nederland. Zijn wel wat dingen gebeurd hier en daar maar jullie zijn zo weer bij.
    Veel liefs en tot zondag in Vught.
    Goede reis en geniet nog heul even.
    XXXX

• 24 Februari 2011 - 18:51

Anne-Marie:

Hola chicos!

Wat jammer nou dat jullie reis er nu ook al op zit! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen!

Tot gauw!

Anne-Marie xx

• 26 Februari 2011 - 09:01

Mary Brusselers:

Ik denk dat dit een van de laaste verslagen is. Ik heb echt genoten van alle dingen die jullie hebben meegemaakt. en die foto's zijn echt geweldig. Ik ben benieuwd naar je fotoboek, ten minste ik denk dat je er een gaat maken van deze bijzondere reis. Ik wens jullie alvast een goede terug reis!
    Groetjes Mary

• 27 Februari 2011 - 03:45

Noukske:

beetje laat maar goeie reis terug!! heb genoten van jullie verhalen!!!

kus noukske