Pinguins - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Pinguins - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Pinguins

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 Februari 2011 | Chili, Punta Arenas

Een kort verhaaltje van onze laatste verblijfplaats in Chili; Punta Arenas.

Er zijn twee redenen om naar Punta Arenas te gaan:
1. Je reist door naar Antartica, dat doen wij niet want dat kost €5000,- p.p. en in plaats van 2 weken Antartica zijn wij voor dat geld 3 maanden door Zuid-Amerika gereisd.
2. Je gaat pinguins kijken, want er leven daar in de buurt verschillende pinguinskolonies.

Pinguins it is.

Het plan was om met de boot naar een eilandje te varen want daar leeft de grootste kolonie. Netjes om 6u aan het ontbijt om vervolgens van onze hostel eigenaar te horen dat de haven dicht is vanwege harde wind. Die hadden wij die nacht ook wel gehoord, maar je blijft toch hopen dattie zoet gaat liggen.
Onverwacht een uitslaapdag! Die hadden wij niet meer gepland tot Buenos Aires omdat we zoveel mogelijk van Patagonie willen zien!

Na deze heerlijke uitslaapochtend blijkt er een mogelijkheid te zijn om over land bij een kleinere pinguinkolonie te gaan kijken. Daar kiezen we voor want pinguins zijn zulke gave beestjes!!

Naast de pinguinkolonie die net de jonge pinguins leert zwemmen worden verrast door een enorme rondvliegende uil en door een valk die een dode pinguin eet. Super bijzonder om te zien; en op dit soort momenten is zelfs 10x optische zoom te weinig.
Op de terugweg zien we vanuit de auto ook nog 2 stinkdieren (ouder en kind), struisvogels en heel veel schapen.

Ook bij Punta Arenas dus weer een super mooi stukje natuur!

Op naar Vuurland!

Liefz Marcel en Marije

• 16 Februari 2011 - 13:13

Dennis:

Natuur, dat is toch dat groene spul langs de snelweg?

• 16 Februari 2011 - 13:27

Kel:

Schattig die beestjes! Kheb er ook een stel in mijn fotoboek zitten dat als het goed is volgende week wordt afgeleverd! Voor jullie ook een hoop werk voor de boeg als ik al die leuke plaatjes lang zie komen! Nog veel genieten zo dat laatste stuk van jullie superreis!!

• 16 Februari 2011 - 13:30

Marlijn:

Aaah! So cute!!!
    Geniet van jullie laatste weekjes!

• 16 Februari 2011 - 13:53

Margo:

kun je er niet eentje mee in je rug zak stoppen hoef je straks geen hondje te kopen groetjes

• 16 Februari 2011 - 14:40

Nolleke:

Wat een poepjes. In de dierentuin in Emmen konden we ook altijd lang bij de Humboldtpinguins blijven kijken. Als ze stappen zijn het net deftige heertjes. Tot gauw!!

• 16 Februari 2011 - 14:45

Hilda , P En M:

Je kent de mop van oom Cees toch nog wel waarom pinguins zo'n platte pik hebben................Je moet het hem natuurlijk horen vertellen of Nolleke die doet dan de lange versie en de lach erbij!!!! Kuskus

• 16 Februari 2011 - 19:53

Eva:

Tja, wat kan ik nog zeggen...

ZO LIEF!!! Dierentuin in Emmen 'weet' ik nog. De mop van Cees weet ik nog. En weet zelfs nog dat ik ooit een werkstuk over pinguins heb gemaakt! hihi!

KUZ

• 16 Februari 2011 - 21:27