Bedankt! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Bedankt! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Bedankt!

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

09 Januari 2011 | Bolivia, La Paz

Lieve mensen,

Bedankt voor jullie super lieve reacties en harten onder de riem!
Ze hebben allemaal geholpen. Wij reizen gewoon door en komen echt 25 februari pas weer thuis!

Onze tassen komen niet meer terug, ze zijn verdwenen onder toezicht van het busbedrijf waarmee we reisden. Van deze busmaatschappij hebben wij de enorme schadevergoeding van €40,- per tas gekregen, das dan toch mooi meegenomen. Al hopen wij dat de verzekering in Nederland een beetje guller is...

Wij zijn inmiddels weer in La Paz om hier aangifte te gaan doen, dit kan helaas maandag pas. Daarnaast kunnen we hier in La Paz een beetje beter spullen kopen dan in Cochabamba.

Wij worden hier in Bolivia door meerdere behulpzame mensen bijgestaan. Natuurlijk de Engels sprekende taxichauffeur uit Cochabamba, maar hier in La Paz ook een geweldige Boliviaanse restauranthouder (Heel goed Mexicaans restaurant, La Cuave!) en de lieve eigenaresse van ons hostel Maya Inn.

Wij proberen hier zoveel mogelijk (illegale) goedkope spullen bij elkaar te scharrelen. Niet illegaal en duur bestaat namelijk niet...
Zo hebben we een Iphone-lader voor €2,-.

Bij dit verhaaltje dan de foto´s van de Death Road.

Liefz Marcel en Marije

• 08 Januari 2011 - 16:27

Lonneke:

Goed dat jullie besloten hebben te blijven! Je hebt er hard genoeg voor gewerkt en er lang genoeg naar uitgekeken! maar ja die 40euro per tas is een grapje neem ik aan van die achterlijke bus maatschappij! Nou succes met spullen bij elkaar rontselen en ik hoop dat dit dan ook meteen het laatste dipje was! want die dip is groot genoeg om voor de komende 2 maanden ook nog te gelden! Dus geniet er nog van! want voor jullie het weten is het 25 febr. en zit jullie fantastische reis (met een klein minpuntje) er alweer op! Dus ENJOY!!!

• 08 Januari 2011 - 16:32

JanfolkerT :

Gelukkig. Blij dit verhaal te lezen. Neem even rust en alles komt op z'n pootjes terecht. Dikke pakkerd van pap.

• 08 Januari 2011 - 16:39

Dennis:

Goed verhaal voor bij een knapperend haardvuur...

• 08 Januari 2011 - 19:06

Margo:

Prima en ga verder genieten zelfs met het bij elkaar sprokkelen van jullie gloednieuwe out fit groetjes

• 08 Januari 2011 - 19:26

Jos & Marij:

Positief denken heeft tot dit goede besluit geleid. Goed dat heel veel vrienden, familie en bekenden jullie hebben kunnen helpen die richting in te slaan en de dip te overwinnen.
    Echt stoere foto's! Moet wel een heel bijzondere ervaring zijn geweest.
    Liefs, Jos
    Dikke kus, Marij

• 08 Januari 2011 - 19:54

Nolleke:

Ja, heerlijk om weer positieve verhalen te horen uit Bolivia. Mijn hart maakt inmiddels ook weer minder slagen per minuut. Hoop dat jullie weer relaxed verder gaan. Verwen jezelf in La Paz met lekker eten en een goed bed en warme! douche. Dan zijn jullie weer helemaal klaar voor de rest van het avontuur. Wat mij betreft hebben we het spannendste achter de rug. kus Nolleke/mama

• 08 Januari 2011 - 20:06

Gordon En Marleen:

Na het lezen van het heftige verhaal, is dit verhaal erg fijn!! Wat een sportiviteit om door te gaan maar zo ken ik je ook, Marije. Geniet nog van de reis en van elkaar!!! Ik blijf jullie volgen!!

• 09 Januari 2011 - 02:11

Mary:

Gelukkig! 40 euro jeetje zeg wat een bedrag, maar veel plezier nog!
    Super stoere foto's!!!

• 09 Januari 2011 - 07:39

Anouk:

balen dat ze weg zijn, maar ''gelukkig'' dat je er nog iets voor terug gekregen hebt;) shopze iig en succes!!

groetjes anouk

• 09 Januari 2011 - 10:17

Richard Janssen:

Applausje voor jullie zelf!
    Goeie keuze denk ik. Als een ravijn je niet te veel is en zonder meuk de wereld in durft te trekken dan kan dat alleen maar een groot superleuk avontuur worden.

Zet 'm op en geniet ervan!

Groetjens,
    Richard

NB: wel weer jammer van dat speciale T-shirt..... ;)

• 09 Januari 2011 - 11:09

Gerwert:

Laat jullie het me weten als je een iPhone vindt voor 2 euro?

• 09 Januari 2011 - 17:31

Betty En Alexander:

Dat is inderdaad balen, maar iedere reiziger maakt dit wel eens mee, wijzelf `` a lifetime ago`` in Italie en Joep in Namibie.Gelukkig overleeft Marcel iedere spectaculaire val wonderwel en nu hij een ``zuster`` bij zich heeft zijn we ervan overtuigd dat de tijd alle wonden heelt.Later zijn dit mooie verhalen.
    Goede reis verder,
    Betty en Alexander

• 10 Januari 2011 - 00:53

Anne-Marie:

Sla ik een keertje een verslag over ivm geen tijd maken jullie van dit soort drama's mee!
    Want je zegt wel;' het zijn maar spullen' maar het is wel al wat je hebt deze 3 maanden,toch!?!
    Maar ik was wel blij te lezen na de flinke teleurstelling dat jullie toch hier blijven!
    Want na een beetje Chili en veel Argentinie weet ik dat jullie ook nog veel moois gaan zien!

Nou succes met het kopen van je nieuwe spulletjes, vlgs mij is de lingerie in Argentinie beter! -:)
    Jammer dat we nu toch te ver van elkaar afzitten want anders had je zeker spullen van ons gekregen of hadden we samen met jullie ff een flinke borrel erop gedronken!

Muy bueno viaje y un gran abrozo,
    Anne-Marie y Rene

• 10 Januari 2011 - 22:23

Cobi:

De Deathroad was laats op tv bij TOPGEAR...heavy sjizzle!

• 11 Januari 2011 - 11:55

Hans:

Marcel maak je niet druk over die foto's jongen ik heb er thuis nog genoeg dus ik regel wel wat (bijv. vakantie in Drenthe erg mooi). Dat t-shirt das erger jongen. Maar ja toch rot voor jullie en hopelijk zal het niet verder de pret bederven. Maak er nog iets moois van. (Over die foto's hebben we nog wel vriendenprijsje).