Denk aan ons - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Denk aan ons - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Denk aan ons

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 Januari 2011 | Bolivia, La Paz

Even een kort verhaaltje, speciaal voor Marcel´s collega´s, maar andere mensen mogen het natuurlijk ook lezen. Ze gaven mij een shirt mee met daarop een groepsfoto van hen met de woorden: "Denk aan ons..." En dat doe ik iedere dag, want ik gebruik het als slaapshirt. Ik weet dat dat niet de bedoeling was, maar het is nou eenmaal praktisch zo.
Er lijkt echter een soort vloek op dit T-shirt te rusten. Iedere keer als we het met de wasservice (die hostels over het algemeen aanbieden) meegeven, komt het namelijk niet terug....
De eerste keer kreeg ik een ander wit t-shirt terug en bleek een andere jongen in het hostel het mijne te hebben. Dat was dus zo opgelost.

De tweede keer echter zat er helemaal geen wit shirt bij de spullen die we terugkregen en was de wasservicetoko al dicht. Tot overmaat van ramp moesten wij de volgende dag om zeven uur een taxi naar het busstation nemen om de bus naar Puno te halen. (Dit was nog in Cuzco) Men had ons verzekerd dat de wastoko om zeven uur open was, maar geheel in lijn met de Zuid-Amerikaanse gewoonte was er om die tijd nog niemand aanwezig. Na wat telefonisch uitgevoerde druk, door onze hosteleigenaar Jimmy, kwam er toch schot in de zaak. Om half acht mocht ik het shirt weer in mijn armen sluiten en konden we als een gek richting busstation. Omdat deze bus bij hoge mate van uitzondering op tijd vertrok, hebben we het maar net gehaald. Ja, je maakt wat mee hier! Het shirt was overigens nog steeds niet gewassen (het meurde wel ontzettend naar bleek), dus dat heb ik zelf maar met de hand gedaan.

De vraag is nu: Wat doen we volgende keer als het shirt in de was moet?

Groeten Marcel

PS Laat ik nooit van jullie horen dat ik niet zuinig op jullie cadeaux ben.

  • 02 Januari 2011 - 18:31

    Jos & Marij:

    wat een ontroerend verhaal ....
    Als dat geen reacties van jouw collega's uitlokt!

  • 03 Januari 2011 - 23:26

    Ingrid:

    Wat zal Marije blij zijn dat ze géén shirt van haar collga's heeft gekregen!
    Overigens vind ik het wel een orgineel cadeau.

  • 04 Januari 2011 - 09:05

    Alexander En Betty:

    Marcel en Marije,

    Allerbeste wensen voor 2011!
    Mooie reisverhalen en prachtige foto's.
    Geniet samen

  • 04 Januari 2011 - 13:55

    "denk Aan Ons":

    Goed bezig!!
    We volgen jullie verhaal op de voet hoor!!
    Heel veel plezier vanuit Den Bosch.

  • 05 Januari 2011 - 08:38

    Linda:

    hey marije en marcel!
    wat leuk om alle jullie avonturen zo te kunnen volgen!
    geniet er nog van!
    groetjes Linda
    ( je collega van de seh)

  • 06 Januari 2011 - 01:26

    Anouk:

    nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!! heb net jullie verhaaltjes weer even bijgelezen;) is echt weer super wat jullie meemaken :D

    groetjes anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Een mooie plek om mijn reisverhalen te verzamelen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het erg leuk is om het later allemaal terug te lezen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 93106

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 14 Februari 2013

Beijing - Vught met de trein

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Kenia & Tanzania Eva&Marije

09 November 2011 - 24 November 2011

Cuba Marcel&Marije

02 December 2010 - 25 Februari 2011

Peru Bolivia Chili Argentinie Marcel&Marije

29 November 2007 - 31 December 2008

Suriname Eva&Marije

Landen bezocht: