Hooggelegen Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Hooggelegen Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Hooggelegen Cuzco

Door: Marcel en Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 December 2010 | Peru, Cuzco

Even een kort berichtje vanaf de computer in ons hostel Procurador del Cusco om iedereen op de hoogte te houden.

Inmiddels zijn we 3 dagen in Cuzco en nog steeds niet helemaal geacclimatiseerd. We zijn expres op tijd deze kant op gereisd zodat we aan de hoogte (3350m) kunnen wennen, maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk.
Als we niets doen gaat het prima, maar zodra we een trap oplopen steekt de hoofdpijn door zuurstoftekort weer op.

Daarnaast hebben we besloten om voor een volgende reis eerst aandelen in Loperamide (pillen tegen diarree) te kopen, want dat gebruik ligt redelijk hoog. Inmiddels heeft ook Marcel de eerste reizigersdiarree achter de rug. haha

Naast aan de hoogte wennen hebben wij de afgelopen dagen dus niet echt veel gedaan. Vanmiddag voor het eerst een stukje van de Inca geschiedenis te horen gekregen van een praatgraage gids in het museum Qorikancha = tempel van het goud. Erg interessant en wij zijn benieuwd naar meer Inca-geschiedenis.

Morgen gaan we een tour maken door Sacred Valley waarbij we rond Cuzco nog meer Inca gebouwen zullen bewonderen. Overmorgen zullen we echt in de voetsporen treden van de Inca´s door de vierdaagse Incatrail naar Machu Picchu te gaan lopen.
Eens kijken hoe dat gaat op 4000m hoogte...

Liefz Marcel en Marije

  • 21 December 2010 - 01:51

    René En Anne-Marie:

    Hola amigo's,

    Que tal? Op de diarree na merken wij dat jullie het ook goed maken op dit continent! Veel plezier op de Incatrail en we lezen hoe het geweest is!

    Adios, Rene en Anne-Marie

    Ps: er is toch een alcoholisch drankje tegen de hoogteziekte...:)

  • 21 December 2010 - 08:32

    Hilda , P En M:

    Hallo luitjes,
    Nou wat een belevenissen wee'r; leuk zo'n privégids!
    Hopelijk wennen jullie steeds meer aan de hoogte!!
    Hier de laatste kerstloodjes voor school en vannacht weer sneeuw erbij; er ligt nu zo'n 30 cm hier; echt wintersport in eigen land en geen weg is eigenlijk goed begaanbaar. Maar als t meezit is het in maart wel weggesmolten.
    Ciao Amigo's,
    Kus, Hilda

  • 21 December 2010 - 08:56

    Margo:

    Super uitzichten ik hoop dat jullie toch nog aan de hoogte wennengroetjes

  • 21 December 2010 - 09:28

    Jos & Marij:

    Wat leuk,de engeltjes zijn super engelachtig!Bedankt,ze komen bij mijn verzameling.
    Oma ligt nog steeds in het ziekenhuis,we sturen nog een email.
    Liefs,J&M

  • 21 December 2010 - 11:42

    Myrna:

    Last van de hoogte en diarree, klinkt niet echt heel relaxt! Hoop dat jullie zijn geacclimatiseerd voordat de wandeltocht gaat beginnen!

  • 21 December 2010 - 12:46

    Ine Willems:

    Sorry dat ik jou stoor maar ik heb een opdracht gekregen via KPN ( Challenge)

    Het gaat om de 7 wonderen.
    1. Chichén Itzá, Yucutan, Mexico
    2. Cristo Redentor, Rio de Janeiro, Brasil
    3. Colloseum, Rome, Italy
    4. Chinese Wall, China
    5. Machu Picchu, Cuzco, Peru
    6. Rock houses, Petra, Jordan
    7. Taj Mahal, Agra, India

    Zou je van de week 2 verschillende foto's kunnen maken bij de Machu Picchu, Cuzco, Peru met een tijdschrift of krant erbij.
    Mag ook van afstand zijn trouwens.. als je t maar ziet.
    Dus ergens in de verte is ook al prima!
    Zou je daar nog bv op de krant of tijdschrift " NETWORK INEMIENE" en op de andere foto de tekst "NETWORK DIMMELIM "kunnen schrijven dan zou de opdracht helemaal perfect zijn uitgevoerd!

    Dit is een opdracht die ik heb gekregen van KPN ( Challenge) en ik krijg hier punten voor.. t lijkt een onmogelijke opgave van hier uit Nederland maar wie weet kan jij me helpen?
    Ik moet dit voor 2de kerstdag voor elkaar krijgen ( met dus hulp..netwerken buiten Nederland)

    Alvast hartstikke bedankt,

    Groetjes en fijne kersttijd,

    Ine Willems

    Mijn email adres is: inemiene@home.nl


  • 21 December 2010 - 13:26

    Floris Van Zeben:

    Hallo Marcel en Marije,
    Jullie kennen mij niet, maar ik heb een vraagje voor jullie. Ik doe mee aan een wedstrijd van KPN en ik moet verschillende opdrachten uitvoeren. Een van de opdrachten is om een foto te (laten) maken van Machu Picchu met op de foto een lokale krant of tijdschrift en de tekst FLOLON. Nu lees ik op jullie wbj dat jullie onderweg zijn naar Machu Picchu, zouden jullie eventueel voor mij zo'n foto kunnen maken? (en voor maandag 12 uur kunnen sturen?) Als ik de challenge haal dan maak ik kans op iPhones 4 voor mijn helpers (dus ook voor jullie). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Groetjes en veel plezier!

  • 21 December 2010 - 15:37

    Ellen:

    Tip: neem wat coca bladeren mee, helpt tegen alles, vooral hoogteziekte!!
    Enjoy!!
    x

  • 21 December 2010 - 19:47

    Anouk:

    hey marije en marcel,

    jullie verslagen zijn erg leuk om te lezen:D, sccues nog emt de zware wandeltochten en geniet er lekker van!!

    groetjes anouk

  • 22 December 2010 - 14:09

    Michael Kenis:

    Hoi Hoi,

    Ik heb een zeer brutale vraag maar dat moet passen als je geabonneerd bent op de BNN op Reis haha.

    Ik doe momenteel mee aan een competitie in Nederland en daarbij kan ik 50 iPhones winnen. Ook voor jou kan ik er 1 winnen mits er een foto gemaakt word van het wereldwonder: Mucha Picchu, Cuzco, Peru

    Kunt u een foto maken van een lokale krant met daarop geschreven: KenisInternet en op de achtergrond het wereld wonder?

    U kunt mij mailen op michael@k-id.nl. Ik hoop iets van jullie te horen.
    Alvast onwijs bedankt.

    Groeten,
    Michael Kenis

  • 22 December 2010 - 19:07

    Cristel Prins:

    Hoi Marije!

    Wat gaaf dat je zo'n mooie reis maakt!
    Ik heb een beetje een bizarre vraag voor je...

    Ik doe mee aan een wedstrijd van KPN en daarbij heb ik de volgende opdracht gekregen:

    Ik moet een foto opsturen van Machu Picchu. Daar moeten echter 3 dingen opstaan:
    - Machu Picchu (uiteraard :-) )
    - Mijn wedstrijd naam: HARTOGJES (op een stuk papier ofzo)
    - een lokale krant

    Ik ben alleen in Nederland en ik dan de foto niet zelf maken. Vandaar dat ik via waarbenjij.nu heb gezocht naar iemand die dat misschien wel zou kunnen doen.

    Dus hier mijn vraag: Zou je voor mij zo'n foto kunnen/willen maken? Je zou mij enorm helpen!

    In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn berichtje, en veel plezier van deze prachtige reis!

    Groetjes Cristel Prins

  • 22 December 2010 - 19:35

    Cristel Prins:

    Oh ik zie dat meerdere mensen je al gevraagd hebben ;-) ik hoop niet dat je het vervelend vindt. Anders moet je deze berichtjes maar als niet verzonden beschouwen.
    Mocht je het leuk vinden om wel te helpen dan toch nog even mijn emailadres: cristelprins@gmail.com

  • 24 December 2010 - 12:48

    Rianne:

    Lieve Marije en Marcel,
    wij wensen jullie heel bijzondere kerstdagen (zal wel lukken) en alle goeds voor 2011. Dat jullie maar een prachtige reis mogen hebben en weer veilig thuiskomen.
    Gisteren hebben we Anne naar het woonzorgcentrum verhuisd. Ook een soort reis, maar dan heel anders...
    Groetjes, ook van Wouter, Rianne

  • 24 December 2010 - 18:37

    Emile En Cynthia:

    Lieve Marcel en Marije,
    Hele fijne feestdagen en een gelukkig 2011!
    Veel liefs
    Emile, Cynthia, Luka en Niek

  • 25 December 2010 - 09:32

    Jos & Marij:

    Zaterdagmorgen, Eerste Kerstdag, en wij zijn in afwachting van onze familie voor het kerstdiner, en van oma, die een paar uur het ziekenhuis uit mag om daar bij te zijn. Hadden jullie mijn uitgebreide e-mail over oma nog gezien?
    Voor het tweede jaar op rij een witte kerst in Nederland, een unicum. In Zuid-Limburg ligt op plaatsen 40 cm sneeuw, "verkeers- en maatschappijontwrichtend!" Emile en Cynthia zijn toch in Boxmeer gekomen.

    Wij hopen dat de Incatrail en het bezoek aan Machu Picchu inderdaad het eerste echte hoogtepunt van jullie reis was - en niet alleen letterlijk! Wij wensen jullie Zalig Kerstfeest en nog veel mooie dagen op jullie reis!
    Liefs, J&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Een mooie plek om mijn reisverhalen te verzamelen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het erg leuk is om het later allemaal terug te lezen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 93102

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 14 Februari 2013

Beijing - Vught met de trein

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Kenia & Tanzania Eva&Marije

09 November 2011 - 24 November 2011

Cuba Marcel&Marije

02 December 2010 - 25 Februari 2011

Peru Bolivia Chili Argentinie Marcel&Marije

29 November 2007 - 31 December 2008

Suriname Eva&Marije

Landen bezocht: