Pucon en Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Pucon en Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Pucon en Bariloche

Door: Marije & Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

31 Januari 2011 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Lieve allemaal,

Super bedankt voor al jullie reacties en felicitaties! Fijn om te weten dat jullie allemaal met ons meeleven en zin hebben in een feestje ;-)

Onze reis gaat nog gewoon door, al is het als verloofden, en ook daar willen wij jullie nog graag van op de hoogte houden...

De avond van het huwelijksaanzoek zijn we lekker lasagne gaan eten met een heerlijke Chileense rode wijn erbij!

Woensdag 26 januari
Op het TO-DO-lijstje voor deze vakantie stond paardrijden, iets dat Marcel en Marije nog nooit echt gedaan hadden. Dus gingen we paardrijden!

Wat een ervaring! En wat heerlijk dat je zelf de berg niet op hoeft te lopen! We hebben vlak bij Pucon zo´n 3 uur paardgereden door een dal en een heuvel op voor een mooi uitzicht.
Op een openstaan veld hebben we dan ook gelijk geleerd hoe je in galop moet rijden, dus het had nog een beetje tempo ook. Wat een gave beesten! Nu begrijpen we onze nichtjes Marlies en Madelief veel beter!
Na het paardrijden krijgen we nog prachtige traditionele kleding aan van de indianen die daar in het dal wonen. De trouwfoto´s zijn al gemaakt zal ik maar zeggen!

Die avond hebben we onszelf nog een keer getrakteerd op heerlijke natuurlijke hotsprings, warmwaterbaden! Hier hebben we ingezeten terwijl de zon onder ging en er een super mooie sterrenhemel verscheen.
Van het paardrijden hebben we nauwelijks spierpijn; komt dat door onze getrainde lichamen of door de warmwaterbaden?!?

28 januari reizen we met de bus naar San Carlos de Bariloche. Daarmee bereiken we ons laatste land Argentinië, al gaan we nog wel een keer terug naar Chili wanneer we verder naar het zuiden reizen.

Argentinië is weer heel anders!
Bariloche valt ons wat tegen na Pucon. Pucon was een vredig klein dorpje. Bariloche is een toeristenattractie met Sint Bernard honden (met rumton om de nek) op het plein voor foto´s, veel souvenierwinkels met koekoeksklokken en bergmarmotten, heel veel chocoladewinkeltjes (wat dan natuurlijk minder erg is..)!
In Bariloche kan je veel hetzelfde doen als in Pucon, maar we zijn allebei blij dat we onze tijd in Pucon goed hebben besteed.
Bij Bariloche kan je nog wel een hele gave mountainbike tour doen. Ongeveer 30 km, das niet ver, maar wel door de heuvels. Verder fiets je door het merengebied van Patagonië dus erg mooie uitzichten over het water! Dat doen we dan ook. Op de dag dat wij fietsen is het een beetje bewolkt, jammer voor de uitzichten maar heerlijk voor het fietsen!

Liefz Marcel en Marije

• 31 Januari 2011 - 18:39

Nolleke:

Zo blij word ik als ik jullie verhalen weer lees. Blij dat jullie doorgezet hebben na de tegenslag in Bolivia.
    Veel plezier verder. Dikke kus van Nolleke/mama

• 31 Januari 2011 - 18:53

Eva:

Die foto's te paard! HILARISCH! Of jullie het al jaren doen! hahaha.

Mijn eerste (en laatste) keer galop was errug ongemakkelijk, maar jullie hadden dus duidelijk wél the flow te pakken ;)

Enne, zus, volgende trouwjurk/kleding wil ik wél mee uitzoeken hoor ;) :P

KUZ

• 31 Januari 2011 - 19:33

Dennis:

Ik vind dat Marcel gewoon op een paard HOORT!

• 31 Januari 2011 - 20:27

Anne-Marie:

Grappig om te lezen dat jullie Bariloche hetzelfde ervaren als wij! Ook de foto's zijn heel herkenbaar. Wij zijn weer terug in het 'gewone' leven maar jullie zorgen er voor dat we weer met weemoed terugdenken aan een onwijs gave vakantie!

Gracias y hasta luego,
    Anne-Marie

• 31 Januari 2011 - 22:34

Irene:

Geeeeeeeeeeeeeeeeen spierpijn na dat paard rijden zonder ervaring??????
    Marlies heeft na haar eerste galop 3 dagen paracetamol geslikt en had toen al 3 les ervaringen achter de rug.
    Ik bedoel maar.....................
    Was die kleding een beetje betaalbaar?!?!!?!?!
    Dikke kus Irene (and fam)

• 31 Januari 2011 - 22:34

Margo:

Ziet er goed uit deze foto s te paard hadden jullie geen spierpijn ?
    De eerste en laatste keer dat ik op een paard gezeten heb kon ik een week niet meer op of neer en dat was na een uurtje.
    Groetjes

• 01 Februari 2011 - 11:50

Hilda , P En M:

Die foto's; fantastisch alsof jullie echte ervaren paardenfans zijn!!!Leuk hoor;zo'n knol al ben ik blij dat de ergste paardenliefde voorbij is hier!!!!
    Hier druk met de CITOtoets; jawel!
    Verder koud weer en bezig met het boeken van een zomervakantie; heerlijk naar de zon!!!
    Kus kus

• 01 Februari 2011 - 12:34

Mary:

Ook vanuit Tanzania kan ik jullie volgen al kost het wat meer tijd dan in nederland

• 02 Februari 2011 - 03:59

Ellen:

Klinkt goed allemaal!!
    Leuk!

• 02 Februari 2011 - 17:25

Petra Keijzer:

Helemaal super om jullie reis verslagen te lezen ,iets om nooit meer te vergeten.en dan een bruiloft in zicht,geweldig veel plezier nog.
    Groeten Petra

• 03 Februari 2011 - 18:35

Alexander En Betty:

Marije en Marcel,

Marcel et Marije in matrimonium ducent.
    Een mooie zin in het latijn met 3x ma.

Hartelijk gefeliciteerd . Een leuke onverwachte verrassing.
    De trouwoutfit ziet er bijzonder uit, voor de gasten misschien wat moeilijk om in de zelfde sfeer gekleed te komen?