Kedengedeng oehoe - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Kedengedeng oehoe - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Kedengedeng oehoe

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 Januari 2013 | Mongolië, Ulaanbaatar

Zaterdagochtend 5 januari echt veel te vroeg op!!
Om kwart over zes wilde we het hostel uit zijn om met de metro naar t station te gaan. Allemaal probleemloos en volgens planning.
Op het station heel even zoeken, maar ook perron en trein snel gevonden.

Coupe ziet er prima uit. Lekker knus zullen we maar zeggen. We hebben een 4 persoonscoupe, dus geen vreemden bij ons.

Als we een beetje gesetteld zijn vertrekt de trein. 30 uur te gaan!

Maar wat heerlijk is dat!
Beetje naar buiten kijken, genieten van alles wat we zien, beetje lezen, slapen, spelletje, eten, muziek luisteren, door de trein lopen....

Buiten rijden we al snel door bergachtig gebied, veel tunnels. Langzaam verandert het naar eindeloze witte vlaktes!
Vooral de zonsondergang geeft ons ogen te kort.
Aan de ene kant de ondergaande zon, aan de andere kant de mooie roze gloed die over de witte vlaktes glijdt. Onbeschrijfelijk!

We ontmoeten Jeremiah in de trein, een Engelse Australiër, of zoiets... Een gezellige jonge man, die de komende dagen gezellig met ons mee reist.

Dan komen we bij de grens, een procedure die maar liefst 5 uur in beslag gaat nemen. Allereerst moeten we China uit, met allerlei ingevulde formulieren. Daarnaast moeten we op een ander trein onderstel omdat de breedte van de rails anders is.
Als laatste Mongolië in.

Met de GoPro-camera (klein cameraatje) die met een zuignap op het raam zit maken we een mooie foto...

Ook het slapen in de trein is heerlijk! In Nederland moet je er altijd weer zo snel uit als je lekker in slaap wordt geschommeld, maar nu mag je gewoon de hele nacht blijven liggen.
Alle 4 dus ook heerlijk geslapen!

Rond half twee 's middags komen we in Ulaanbaatar, Mongolië aan. Samen met de Aussie gaan we naar het hostel, het ziet er een beetje vervallen uit, maar prima om even te verblijven. Morgen gaan we namelijk kijken of we een tour kunnen boeken om een stukje van Mongolië te zien en in een ger (tent) te slapen.

Heel veel liefs, R&N&M&M

Ps hoewel we echt ons best doen lukt het nog steeds niet om ruzie te maken ;-)

  • 06 Januari 2013 - 16:55

    Ton Pulles:

    Ik denk dat ik de eerste ben die dit verslag leest, wwant ik zat toevallig net achter de PC rtoweb het binnenkwam.
    Ik herken heel veel in jullie verslagen. erg leuk om te lezen.
    Heel veel plezier nog gedurende julli reis en ik volg jullie op de voet.
    Groeten, Ton

  • 06 Januari 2013 - 19:59

    JanfolkerT:

    Lieverds, wat een mooi en beeldend verslag weer. "Eindeloze witte vlakte", dat lijkt me inderdaad erg mooi. Zeker bij zonsondergang en -opkomst. Genieten jullie maar lekker. Hier begint morgen het "gewone" leven weer. Liefs, pap

  • 06 Januari 2013 - 20:08

    Petra K:

    Hallo Marije -Marcel, Ik ben ook begonnen om met jullie me te genieten dan wel op de P.C,van jullie prachtige belevenis.Ik geniet hier enorm van ,en hopen dat jullie nog veel moois gaan zien.Heel veel reis plezier. groeten van Petra

  • 06 Januari 2013 - 20:14

    Hilda Peter En Madelief:

    Net thuis van onze familienieuwjaarsreceptie en lees nu jullie berichtje; leuk!!!!
    Die 3e foto hoe is die genomen??Snap het echt niet...
    Hier is de vakantie om...morgen weer er tegenaan....
    Jullie voorlopig vooral genieten.
    xxxxx

  • 06 Januari 2013 - 20:58

    Margo:

    Dat slapen in die trein lijkt me wel wat, maar mis je dan niet veel van de reis het is natuurlijk wel donker maar jullie weten wel wanneer je eventueel wakker moet worden voor bijzondere dingen.
    Inderdaad de vakantie is weer voorbij en wij gaan gewoon door.
    Leuke fotos ook bij de vorige verslagen.
    Geniet van jullie verblijf in Mongolie en tot het volgende verslag.
    Groetjes Margo

  • 06 Januari 2013 - 20:58

    Margo:

    Dat slapen in die trein lijkt me wel wat, maar mis je dan niet veel van de reis het is natuurlijk wel donker maar jullie weten wel wanneer je eventueel wakker moet worden voor bijzondere dingen.
    Inderdaad de vakantie is weer voorbij en wij gaan gewoon door.
    Leuke fotos ook bij de vorige verslagen.
    Geniet van jullie verblijf in Mongolie en tot het volgende verslag.
    Groetjes Margo

  • 06 Januari 2013 - 21:44

    Nolleke:

    Hallo reizigers (dat is iets anders dan vakantiegangers)
    Hier weer alles rustig na de Nieuwjaasrsreceptie-Filippo. Arno en Anja en hun gezinnen ontbraken, maar het was toch gezellig. De grote pan met kippensoep ging helemaal op.
    Bubbah en Dexter doen het geweldig. Worden natuurlijk erg door ons verwend. Papa noemt ze monsters, maar hij zorgt goed voor ze.
    Ik ga dinsdag 8-1 op Schiphol een Finse postcrossing-vriendin ontmoeten. Haar man is voor zaken in NL en zij is meegekomen. We gaan Amsterdam doen. Leuk!
    Deze weekj ga ik ook mijn nagels weer laten doen. En weer aan het werk, want ik heb nog niets ondertekend. Hoop dzt het snel geregeld gaat worden.
    Ons gewone leventje hier wordt enorm opgevrolijkt door jullie verhalen en foto's. Ik hoop dat de techniek jullie toestaat dat dit zo door kan gaan.
    Fijne reis verder.
    KUS
    PS we hebben iedereen aangespoord morgen naar Marije te kijken op SBS!

  • 06 Januari 2013 - 21:46

    He Hallo Daar,:

    Ziet en leest allemaal weer lekker weg hoor.

    Is wel echt een geweldige reis! Ik geniet van hier al helemaal mee!


  • 07 Januari 2013 - 18:51

    Lonneke:

    Wat een jaloersmakende verhalen toch! En wat een mooie foto's en dan zal het in het "echt" vast nog veel mooier zijn!!
    Geniet nog van jullie geweldige reis en Marije ik hoor je bijzondere dingen wel op de groepsapp en hier in je reisverslag natuurlijk!

    Enne vanavond zitten wij allemaal klaar voor de eerste uitzending van traumacentrum!

    Groetjes! Lonneke

  • 08 Januari 2013 - 10:18

    Mandy:

    Hey Marije! Mag ik je handtekening? Je bent een bekende nederlander geworden, hahaha je stond er goed op hoor :-) Ik ben benieuwd naar die mooie sneeuwfoto's en natuurlijk de sunset,
    Geen ruzie??? iets beter je best doen dan maar,
    XXX

  • 08 Januari 2013 - 15:59

    Mirjam :

    Hoi Remco,

    Net weer terug op kantoor, na een leuke vakantie, lees ik dat jij het veel beter hebt! Karin en ik besloten net dat we je nu al missen. Ik ben benieuwd naar de rest van jullie geweldige (koude) avontuur.

    Veel plezier, groet Mirjam

  • 10 Januari 2013 - 23:07

    Floor:

    Hoi Vrienden,
    Bedankt voor de kaart! Tof om jullie foto's te zien. Jaja, documenten invullen voor de douane, is belangrijk!! Nog geen smokkel gepleegd? "Mme, is this yours....?"
    Ik heb vorige week thuis sushi gemaakt samen met marlies. Leek bijna net zo mooi als op de foto :)
    Ik denk aan jullie, veel reisplezier.
    xx Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Een mooie plek om mijn reisverhalen te verzamelen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het erg leuk is om het later allemaal terug te lezen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 93090

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 14 Februari 2013

Beijing - Vught met de trein

20 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Kenia & Tanzania Eva&Marije

09 November 2011 - 24 November 2011

Cuba Marcel&Marije

02 December 2010 - 25 Februari 2011

Peru Bolivia Chili Argentinie Marcel&Marije

29 November 2007 - 31 December 2008

Suriname Eva&Marije

Landen bezocht: