Meer Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Meer Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Meer Beijing

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

04 Januari 2013 | China, Peking

Beijing blijft fantastisch!

De metro brengt ons op 2 januari naar het Summer Palace, een groot meer buiten de stad waar de keizer vroeger de hete zomers verbleef.
Het Summer Palace is groot met verschillende thee huisjes eromheen.
Het meer is natuurlijk hartstikke dichtgevroren dus kunnen we een mooi stuk over het ijs lopen.

Die avond eten we van de straat. We noemen het "gevouwen flapjes". Een soort pannenkoek van deeg met gebakken ei, daarin een soort pappadum en dan met sesam, bosuitjes en allerlei heerlijke kruiden.
Zo zijn we mooi op tijd klaar want we bezoeken die avond een echt KungFu show. Heel toeristisch, maar wel een mooie show om te zien.

Donderdag 3 januari is een memorabele dag.
We bezoeken de Chinese Muur!

We boeken een trip die ook in verschillende reisgidsen wordt aangeraden. En daarvan was niets gelogen.
Een mooi stuk muur, waarop we 6 km "hiken", langs 22 wachttorens.
De route loopt van Jin Shan Ling naar Si Ma Tai.
Het weer is ons gezind, -7 graden weinig wind en een prachtig laagstaande winterzon!
Het is adembenemend! Wat een immense muur!
En wat voelen wij ons klein...

De tocht is leuk. Afwisselend. Stijgend (soms met hele grote treden) en dalend. Verschillende vergezichten en behalve onze groep (+/- 12 man) geen toeristen en dus ook geen souvenier verkopers.
We hadden het niet beter kunnen treffen!

Vandaag, 4 januari, brengen we nog een bezoekje aan het 798 district. Een kunstenaars wijk met allerlei galerieën en design winkels. Het is leuk om rond te lopen, maar ook rustig vanwege de winter.
We eten als lunch echt hele lekkere sushi!! Voor onze neus bereidt, in het tentje Timezone 8. Een aanrader, mocht je ooit in Beijing komen.

De rest van de dag bestaat uit voorbereidingen treffen voor onze eerste treinreis. Morgenochtend vertrekken we van Beijing (China) naar Ulaanbaatar (Mongolië). Een treinreis van ongeveer 30 uur, waarbij de grens ongeveer 5 uur in beslag zal nemen.
We gaan het beleven!

Maar eerst vanavond nog Peking Eend!!!

Heel veel liefz, Neeltje, Remco, Marcel & Marije

• 04 Januari 2013 - 09:59

Margo:

Hallo,

Wat hebben jullie in die paar dagen al weer een hoop gedaan maar ook kou gehad denk ik,maar ja als je bezig bent voel je dat niet zo.De Chinese muur lijkt me ook werkelijk fantastisch.
    Hier gaat het zijn gangetje, geniet van de Peking eend en de eerste treinreis spannend.

Groeten Margo

• 04 Januari 2013 - 10:39

JanfolkerT:

In combinatie met de whatapp foto's vorm ik mij een goed beeld op afstand. Succes met de reis vandaag. Ik zit vaak in de trein, maar geen 30 uur. Het is daar zo'n -20 met zon, zie ik. Het avntuur gaat nu echt beginnen. Spannend. Liefs.

• 04 Januari 2013 - 11:27

Marlies:

Hoi allen,
    Wat een prachtige foto's, echt waauw, het zal allemaal een hele belevenis zijn. Tja, dat wordt voor ons toch effe wennen , wandelen door de Mortelen ( is ook mooi zeggen we dan maar.......)
    Jullie hebben na een week al zoveel gezien, dat het misschien lekker uitrusten is in de trein richting Mongolie.
    Een hele goeie reis en bedankt voor het verslag tot nu toe. ps ik ga met Floor die suhsi proberen na te maken haha, dan denken we weer aan jullie.
    xxxxxxxxxxxx marlies en ook hans

• 04 Januari 2013 - 12:47

Nolleke:

Hallo reizigers, Ik zit op kantoor maar heb lekker even de tijd genomen om jullie verslag te lezen.
    Blauwe Bubbah is leuk. En de Chinese Snickers doen me denken aan een foto van ons met Marokkaanse (Arabische) Mentos.
    Leuk om de eerste week zo mee te beleven.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat, wat betreft de contacten. Niet dat ik zit te stressen als ik niets hoor, maar gewoon leuk om jullie verhalen te horen en foto's te zien.
    Goede reis en sterkte met de lange zit in de trein naar Mongolië.
    Straks gaat Eva naar Zwitserland en zitten wij kinderloos in Nederland. Maasr we genieten van het feit dat jullie zo genieten.
    Kus voor alle vier.

• 04 Januari 2013 - 17:22

Jos Otten:

jeetje jongens dit is echt super zeg, die chineese muur!!!!! ook complimenten voor de fotograaf
    wensen jullie een goede treinreis, kunnen jullie uitrusten van de belevenissen in Beijing

lieve groetjes jos&chris

• 04 Januari 2013 - 19:24

Eva:

Wow.
    Die muur.
    Die sushi.
    Stel je voor: sushi OP de muur...

Ik zie een gat in de markt!

Xxx

• 05 Januari 2013 - 21:42

Hilda Peter En Madelief:

Nihao!
    Of zoiets.
    Jammer dat jullie niet hebben geschaatst; doen die chinezen dat niet........ Ik zie ook daar weer een gat in de markt. Na het schaatsen naast de muur warme choc met slagroom en sushi.
    XXX
    Love u all
    Wij gaan bijna sbs6 kijken nog maar 2 nachtjes....
    HPM