Rijden door Cuba - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu Rijden door Cuba - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Marije Best - Muizelaar - WaarBenJij.nu

Rijden door Cuba

Door: Marije en Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marije

14 November 2011 | Cuba, Trinidad

Lieve allemaal!

Hoewel het land uitstekend is ingericht voor toeristen is internet (in vergelijking met Zuid-Amerika) schaars en duur.
Maar hier hebben we een oude computer met traag internet tot onze beschikking.

We hebben inmiddels een groot deel van Cuba gezien.

Allereerst zijn we naar Valle de Vinales gereden. Het is erg wennen om in een ander land te rijden. Ook voelt het nog niet echt als vakantie; verkeersregels zijn vrijwel hetzelfde als in Nederland, maar de politie is niet bang om toeristen (te herkennen aan een rood nummerbord) extra te laten betalen dmv boetes. Ze werken volgens het boek dan ook met het geavanceerde "blote oog systeem" voor de snelheid. Je moet dus steeds op je hoede zijn. Daarnaast is het wegdek wennen. Veel gaten. Maar alles went... Zo ook het verkeer in Cuba.

We zitten in een prachtig hotel met uitzicht over de vallei. Echt een plaatje. En het rijden weer helemaal waard. We raken aan de praat met een gezellige man die ons alles over de Cubaanse sigaren wil vertellen.
We besluiten een mooie souvenier voor thuis te kopen, en ach doe eens gek... We nemen ook een sigaar voor op ons dakterras!
Deze sigarenman vertelt ons ook waar we die avond goed kunnen eten, bij mensen thuis. Het eten is heerlijk! En met heel veel liefde gemaakt!

De volgende dag hebben we een dagtocht geboekt zodat we zelf niet hoeven te rijden. We zien de Vallei, verschillende grotten, een mooie muurschildering en gaan bij een boer met tabakplantage op bezoek. Vooral die boer is een erg leuke man, Marcel mag een eigen gemaakte sigaar roken en hij maakt koffie van eigen koffiebonen voor ons.

Op zondag (opeens wintertijd...) rijden we via Cienfuegos naar Trinidad. Dat is best een eindje rijden. Onderweg stoppen we in Cienfuegos om bij een Moors-achtig gebouw een drankje te doen en te genieten van het mooie uitzicht.
Aangekomen bij de volgende slaapplek kunnen we daar helaas niet terecht. Iets met elektriciteit. Wij mogen met zonsondergang nog een klein stukje doorrijden (12 km, maar voor Cubaanse begrippen een heeeeel eind vanwege de zeer slechte bewegwijzering). Wij komen daar in een All-Inclusive resort aan het strand terecht. En hoewel we graag op de andere lokatie hadden geslapen bevalt dit ook prima. Mooi uitzicht over zee, eten is prima.
Een beetje jammer is de muziek. Gister wakker gehouden door KNUFFELROCK 1, vandaag door overslaande salsa muziek....

Overigens is het gewoon super genieten. Het weer is fantastisch. En beide genieten we van het feit dat we eindelijk weer eens wat boeken kunnen lezen!

Morgen rijden we via Santa Clara naar Varadero.

Op naar het volgende All-In Resort!

• 14 November 2011 - 19:09

Dennis:

Klinkt prima, vooral dat resort steeds ;-)

• 14 November 2011 - 19:14

JanfolkertTMuizelaar:

Klinkt goed. Mooie verhalen, beelden, geluiden. De geuren zijn bijna te ruiken. Geniet maar lekker. Liefs.

• 14 November 2011 - 19:17

Kelly:

Helemaal niet jaloersmakend hoor!
    Vreselijk die all-inn resorts!
    Probeer toch een beetje genieten ondanks alles en met dat witbrood bij de casa particularis!
    Lekker op de trappen in Trinidad!

Dikke knuffel Kel

• 14 November 2011 - 19:17

Anne-Marie:

Jullie verhaal is heel herkenbaar! Veel plezier nog!

Lfs Anne-Marie

• 14 November 2011 - 19:37

Nolleke:

Hoi, wij hebben een vakantie geboekt naar Tenerife. Vertrek 12 dec. 10 dagen. Fijn vooruitzicht.

• 14 November 2011 - 19:42

Hilda:

Nou dat klinkt weer heerlijk zeg!
    Enne hebben jullie al zelf een beetje salsa uitgeprobeerd op een lekker Cubaans deuntje??
    Veel liefs en geniet van jullie luie weekje!!!
    T is hier nu 2 graden geweest vandaag! Echt even wennen dus!
    Knuffel van Sjakie onze schootkat; hij is echt een knuffelkat!!!!
    Kus, Hilda, Peter en meiden

• 14 November 2011 - 19:46

Nolleke:

Hallo nogmaals, Vandaag heb ik hier alle herfstbladeren opgeveegd in en voor de voortuin. In plaats van therapeutisch fietsen. Leek me een goed alternatief. Dat was het ook, toch wel een vermoeiende klus voor mij. Maar dat ik het kon doen is: Vooruitgang. Met Tenerife in t vooruitzicht gaat het ook lekker natuurlijk. Janfolkert is ook weer behoorlijk opgeknapt van zijn griep/verkoudheid. Heerlijk om weer jullie verhalen te lezen. Wat jammer nou dat het maar 2 weekjes is. ;-)
    Geniet van het lekker luieren in het resort, want hier bgeint het toch wat frisjes te worden.
    Kus
    Nolleke

• 14 November 2011 - 19:51

Emile En Cynthia:

Zo te zien en te lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin.
    Leuke foto's!
    Geniet van de vakantie en van elkaar!
    Liefs Emile, Cynthia, Luka en Niek

• 14 November 2011 - 20:08

Mandy:

Zozozozoz dat strandje ziet er niet verkeerd uit, ik zou lekker daar blijven liggen ;-)
    Hoe was de sigaar?? Veel plezier nog daar X Mandy

• 14 November 2011 - 20:48

Karlijn:

heerlijk! al die mojito's... resorts... en de knuffelrock ;) haha

xxx

• 15 November 2011 - 09:13

Marij:

Dat is genieten.... en wat is het daar heerlijk warm bij jullie: ik werd vanmorgen wakker, keek naar buiten en zag rauwvorst om me heen, maar gelukkig begon Jos te zingen: er is er een jarig, hoera, hoera etc.... en niet veel later begon de zon te schijnen!
    Ga maar lekker verder met genieten en vakantie houden: be careful - we love you, dikke kus. Marij.

• 15 November 2011 - 09:21

Anne-mieke :

fijn dat jullie het leuk hebben en wat laten meegenieten, ook wij hebben natuurlijk een en ander beleefd wat denk je van 11-11-11-, het was een super feestje echt ouderwets oeteldonk
    met veel muziek en barretjes op straat en zelfs het weer zat mee, kwekfestijn was wederom genieten, hebben zelfs meegedaan met een act.
    as maandag vetrek ik met een vriendin naar Lanzarote even weekje zon
    ziejulliezoen

• 15 November 2011 - 10:59

Lonneke:

Klinkt allemaal heel vervelend ;) Hier inmiddels de eerste keer ruiten krabben achter de rug :( Dus geniet nog lekker van jullie vakantie! Enne ik zou lekker aan dat prachtige strandje blijven liggen, met een mojito en een sigaar ;)!

• 20 November 2011 - 21:01

Jos:

Het verhaal over de "blote oog methode" deed me denken aan de situatie in het vroegere Oost-Duitsland, waar op spoorwegovergangen een snelheidslimiet gold van 20 km/h. Dat wisten al die buitenlanders natuurlijk niet, en er stonden altijd wel een paar agenten 50 m verder om dat gebrek aan kennis direct af te straffen. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Groeten, Jos.

• 22 November 2011 - 11:06

Ellen:

Klinkt allemaal goed! Geniet van de mojito's!!

• 23 November 2011 - 13:53

Ard: